Είσοδος

Ποιoς είναι online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 36 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πού βρίσκεσαι:

Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες”

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Επισπεύδον τμήμα: “Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης” του ΑΠΘ
και το τμήμα “Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής” του ΑΠΘ

Το ΔΠΜΣ διοργανώνει ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο 500 ωρών στην Ειδική Εκπαίδευση με τίτλο «Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες» που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη

Έναρξη προγράμματος: Νοέμβριος 2017 / Λήξη: Ιούνιος 2018

Κόστος Σεμιναρίου: 700 € για τους εργαζόμενους, 560 € για τους άνεργους, 300 € για τους φοιτητές

Το σεμινάριο απευθύνεται σε αδιόριστους και διορισμένους εκπαιδευτικούς Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, κοινωνικούς λειτουργούς, αποφοίτους ΙΕΚ Προσχολικής αγωγής – δημιουργίας και έκφρασης, Ημερήσιας φροντίδας ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως και σε κάθε άλλη ειδικότητα με δικαίωμα διορισμού στις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Επίσης, σημειώνεται ότι στο σεμινάριο μπορούν να πάρουν μέρος και φοιτητές που βρίσκονται στο τελευταίο έτος σπουδών τους.

 

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου δίνει έμφαση στην εκπαίδευση των μαθητών με νοητική ανεπάρκεια. Οι μαθητές αυτοί αντιμετωπίζουν σοβαρά εμπόδια στη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, τόσο στη συμμετοχή τους στο μαθησιακό πρόγραμμα, όσο και στις σχέσεις τους με τους μη ανάπηρους συνομηλίκους τους. Μέχρι σήμερα, το σχολείο δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει ικανοποιητικά τις μαθησιακές και κοινωνικές ανάγκες αυτών των μαθητών, γεγονός που έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στους ίδιους και τις οικογένειές τους και οδηγεί σε αδιέξοδο τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται μαζί τους. Στο σεμινάριο θα αναλυθούν όλες οι πτυχές αυτών των προβλημάτων, θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες προσεγγίσεις για την πιο αποτελεσματική εκπαίδευση των μαθητών με νοητική ανεπάρκεια επιδιώκοντας τη θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των επιμορφούμενων σε παιδαγωγικά προγράμματα που έχουν ως στόχο τη ανάπτυξη στον μέγιστο δυνατό βαθμό της ικανότητας των μαθητών αυτών στην αυτόνομη και ανεξάρτητη διαβίωση μέσα σε κοινωνικές σχέσεις. Επίσης θα γίνει συστηματική επεξεργασία της οριοθέτησης της νοητικής ανεπάρκειας και της διάκρισής της από άλλες καταστάσεις με τις οποίες συχνά συγχέεται και ιδιαίτερα με τις ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει δια ζώσης διδασκαλία (140 ώρες), ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία (260 ώρες) και πρακτική άσκηση (100 ώρες) σε τμήματα ένταξης, σε ειδικά σχολεία και σε προγράμματα κοινωνικής ένταξης στη γειτονιά.

 

Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Μαρία Τζουριάδου, ομότιμη καθηγήτρια ειδικής αγωγής-μαθησιακών δυσκολιών του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ

Στο σεμινάριο θα διδάξουν μεταξύ άλλων οι κάτωθι:

1) Μαρία Τζουριάδου, καθηγήτρια Α.Π.Θ., με γνωστικό αντικείμενο «Ειδική Αγωγή με έμφαση στις Μαθησιακές Δυσκολίες»

2) Γιώργος Μπάρμπας, επίκουρος καθηγητής Α.Π.Θ., με γνωστικό αντικείμενο «Εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

3) Κωνσταντίνος Βουγιούκας, επίκουρος καθηγητής Α.Π.Θ., με γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτική Ψυχολογία»

4) Ελένη Αναγνωστοπούλου, διδάκτορας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

5) Πολυχρόνης Ευκαρπίδης, διδάκτορας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

6) Βασίλης Κουρμπέτης, σύμβουλος Ειδικής Αγωγής στο Ι.Ε.Π.

 

Το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει τις παρακάτω θεματικές ενότητες

Α. Θεωρία-Εργαστήρια

α) Βασικά ζητήματα της ειδικής εκπαίδευσης

  • ερμηνευτικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
  • παιδαγωγική της ένταξης
  • διεπιστημονική αξιολόγηση – διαφορική διάγνωση – διαγνωστικά και ανιχνευτικά κριτήρια
  • σχέση δυσκολιών μάθησης με διαταραχές νοημοσύνης και σχολική υποεπίδοση
  • Ψυχοπαθολογία – κατηγοριοποίηση διαταραχών
  • Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές – Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Προβλήματα ακοής – προγράμματα παρέμβασης
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (αυτισμός) - Προβλήματα επικοινωνίας – προγράμματα παρέμβασης

β) Μαθητές με νοητική ανεπάρκεια (ν.α.) και εκπαίδευσή τους

  • έννοιες – ορισμοί – κατηγοριοποιήσεις – ερμηνευτικές προσεγγίσεις
  • διάκριση της νοητικής ανεπάρκειας από άλλες διαταραχές στην ανάπτυξη (μαθησιακές δυσκολίες)
  • Η νοητική ανεπάρκεια ως κοινωνικό πρόβλημα (κοινωνικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια, δια βίου εξάρτηση από άλλους, κοινωνικές σχέσεις, στίγμα, κοινωνική ταυτότητα)
  • Αυτοπροσδιορισμός και νοητική ανεπάρκεια
  • Κουλτούρα συνομηλίκων, παρέες συνομηλίκων και κριτήρια ένταξης σ’ αυτές
  • κοινωνική ένταξη – ποιότητα ζωής – προγράμματα παρέμβασης
  • Αξιολόγηση λειτουργικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά με ν.α. -κλίμακες αξιολόγησης
  • Ανασκόπηση της εκπαίδευσης των παιδιών με ν.α. (διεθνώς και στην Ελλάδα) – εκπαιδευτική πολιτική, δομές, στόχοι
  • Σύγχρονες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση των παιδιών με ν.α., λειτουργικά προγράμματα – στόχοι εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της μέγιστης δυνατής ανεξάρτητης και αυτόνομης διαβίωσης – δομές και περιεχόμενο
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων λόγου και επικοινωνίας, πρακτικών, λειτουργικών και κοινωνικών δεξιοτήτων – αρχές και μέθοδοι διδασκαλίας
  • Προγράμματα υποστήριξης για την κοινωνική ένταξη των παιδιών με ν.α. στις ομάδες των συνομηλίκων στο σχολείο, στη γειτονιά και στο οικογενειακό περιβάλλον – παράλληλα με τη βελτίωση των ικανοτήτων διαχείρισης του στίγματος
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων σε Τμήματα ένταξης για την ένταξη μαθητών με ν.α. στις παρέες των συνομηλίκων
  • Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων σε ειδικά σχολεία στην προσέγγιση των λειτουργικών προγραμμάτων
  • ο ρόλος της οικογένειας – συμβουλευτική υποστήριξη – οικογενειοκεντρικές προσεγγίσεις

Β. Πρακτική άσκηση

  • Κάθε επιμορφούμενος θα αναλάβει μία περίπτωση παιδιού με νοητική ανεπάρκεια. Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει αξιολόγηση του μαθητή, σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση παιδαγωγικού προγράμματος προσαρμοσμένου στις ανάγκες του μαθητή.
  • Η πρακτική άσκηση υλοποιείται μέσα στο πλαίσιο που εκπαιδεύεται το παιδί ή ο έφηβος με νοητική ανεπάρκεια (σχολικό πλαίσιο, ΚΔΑΠ, κλπ)
  • Η πρακτική άσκηση θα γίνεται με εποπτεία (δια ζώσης συλλογική ανατροφοδότηση, δια ζώσης εξατομικευμένη εποπτεία, επικοινωνία με τον επόπτη μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας) και μπορεί να υλοποιηθεί στον τόπο που επιθυμεί ο επιμορφούμενος.

Με το πέρας της παρακολούθησης των μαθημάτων και της πρακτικής άσκησης οι επιμορφούμενων οφείλουν να παραδώσουν μια εργασία, που θα περιλαμβάνει τη δουλειά που έκαναν στην πρακτική άσκηση, δηλαδή την αξιολόγηση του μαθητή, τον σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση του παιδαγωγικού προγράμματος που υλοποίησαν.

Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι υποχρεωτική. Οι επιμορφούμενοι έχουν δικαίωμα απουσίας σε ποσοστό 20% μόνο στην παρακολούθηση της δια ζώσης διδασκαλίας. Στην πρακτική άσκηση δεν έχουν δικαίωμα απουσίας. Με την ολοκλήρωση των υποχρεώσεών τους οι επιμορφούμενοι λαμβάνουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και βεβαίωση παρακολούθησης των θεματικών ενοτήτων του σεμιναρίου.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο έχει εγκριθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΕΠΘ με την υπ’ αριθμ. 3/26-2-2009 γνωμοδότηση του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

 

Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μόνο με ηλεκτρονική υποβολή από 20/9 έως και 16/10/2017 στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://tinyurl.com/mpspsy17

Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει με σειρά χρονικής προτεραιότητας υποβολής της αίτησης.

Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 18/10 έως και 1/11/2017. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τη δεύτερη εβδομάδα του Νοεμβρίου και το αναλυτικό πρόγραμμα των δια ζώσης διδασκαλιών θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σεμιναρίου στις 2/11/2017.

Οι εγγραφές μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. επισυνάπτοντας σκαναρισμένα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν την αίτηση από την ιστοσελίδα: http://sem-spedu.web.auth.gr. Κατά την εγγραφή όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν αντίγραφο πτυχίου (εκτός από τους προπτυχιακούς φοιτητές/-τριες), φωτοτυπία αστυνομικής ταυτότητας και απόδειξη κατάθεσης της α΄ δόσης της χρηματικής συμμετοχής στην Τράπεζα Πειραιώς. Οι άνεργοι θα υποβάλουν επιπλέον φωτοτυπία της κάρτας ανεργίας του ΟΑΕΔ (πρόσφατη, της τρέχουσας χρονιάς), ενώ οι φοιτητές βεβαίωση από τη Γραμματεία του Τμήματος όπου φοιτούν.

Η καταβολή των χρημάτων θα γίνει σε τραπεζικό λογαριασμό που έχει καθορίσει η Επιτροπή Ερευνών (ΕΛΚΕ ΑΠΘ) στην Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ (IBAN λογαριασμού: GR9801722020005202002079933). Στην απόδειξη κατάθεσης της Τράπεζας θα πρέπει να αναγράφεται οπωσδήποτε ο κωδικός έργου 84458 και το ονοματεπώνυμο του υποψηφίου. Οι αποδείξεις θα πρέπει να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η οικονομική συμμετοχή των επιμορφούμενων θα καταβληθεί σε τρεις (3) δόσεις €250 - €250 - €200. Για τους άνεργους οι δόσεις είναι €200 - €200 - €160 και για τους φοιτητές €100 - €100 - €100. Η πρώτη δόση καταβάλλεται με την εγγραφή. Η δεύτερη δόση θα πρέπει να καταβληθεί στο διάστημα 11/1/2018 με 19/1/2018 και η τρίτη 12/3/2018 με 23/3/2018. Για την περίπτωση υπόχρεων των €700 προβλέπεται έκπτωση 10% μόνο με εφάπαξ καταβολή των διδάκτρων με την εγγραφή.

Ανάκληση της αίτησης συμμετοχής και επιστροφή των χρημάτων μπορεί να γίνει μέχρι τις 6/11/2017, πριν την έναρξη των μαθημάτων, ώστε να μπορεί να καλυφθεί η κενή θέση που θα προκύψει.

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος γίνεται μέσω της Επιτροπής Ερευνών του ΑΠΘ.

 

Πληροφορίες:

Εύη Μπαλαμπέκου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μαρία Τζουριάδου Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και τηλεφωνικά Τετάρτη και Πέμπτη κατά τις ώρες 10.30-12.30 στο τηλέφωνο 2310 995009.

Γιώργος Μπάρμπας τηλεφωνικά Δευτέρα και Τρίτη κατά τις ώρες 10.30-12.30 στο τηλέφωνο 2310 995003.

 

Θεσσαλονίκη, 20/09/2017

Η επιστημονικά υπεύθυνη του σεμιναρίου
Ομότιμη καθηγήτρια Μαρία Τζουριάδου