Είσοδος

Ποιoς είναι online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 48 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πού βρίσκεσαι:

«Εμείς απέναντι στους ανθρώπους με αναπηρία» του Γιώργου Μπάρμπα

Υποστήριξη για ανθρώπινη και ελεύθερη ζωή ή ενίσχυση της «ανημπόριας» και απομόνωσης;

Στις αρχές του μήνα (στις 3 του Δεκέμβρη) ήταν η μέρα για την αναπηρία. Πολλά εμφανίστηκαν και γράφτηκαν στον ηλεκτρονικό και έντυπο τύπο, στα κοινωνικά δίκτυα. Όχι διαφορετικά από αυτά που γράφονται τον άλλο καιρό. Απλώς τώρα λόγω της ημέρας ήταν πολύ περισσότερα. Προσπαθώντας να δω την ουσία των ζητημάτων που αναδεικνύουν όλες αυτές οι αναρτήσεις και δημοσιεύσεις θα μπορούσα να διακρίνω τρία θέματα που υποβάλλονται ή προβάλλονται πιο συχνά: «Το δικαίωμα στη διαφορά», «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί» και «Θαυμασμός για το ψυχικό σθένος των αναπήρων για ζωή». Πίσω από όλα αυτά διακρίνει κανείς έναν τρόπο σκέψης που καθοδηγείται συνήθως από το συναίσθημα, το συναίσθημα για τον «καημένο και αδικημένο», για τον «αδύναμο» που έχει ανάγκη να του τονώσουμε το ηθικό. Μια σύγχρονη εκδοχή φιλανθρωπίας και φιλευσπλαχνίας. Κι όμως, αυτά που αποτελούν φοβερά βαρίδια στη ζωή του ανάπηρου απαιτούν πολύ προσεκτική και νηφάλια μελέτη και αντιμετώπιση. Απαιτείται να σκύψουμε στην πραγματικότητα, παίρνοντας απόσταση από αυτά τα συναισθήματα, για να τη δούμε με όσο πιο καθαρή ματιά γίνεται και έτσι να αναμετρηθούμε με τα εμπόδιά της. Σήμερα, που απομακρυνθήκαμε από τη φόρτιση της μέρας των αναπήρων, ίσως μπορούμε πιο εύκολα να προτάξουμε τη σκέψη από το συναίσθημα.

Το κείμενο που ακολουθεί είναι ένα σχόλιο πάνω στο πρώτο από τα τρία θέματα που διέκρινα στις δημοσιεύσεις, «Το δικαίωμα στη διαφορά». Για τα άλλα δύο θέματα θα ακολουθήσουν επόμενα κείμενα.

Διαβάστε περισσότερα: «Εμείς απέναντι στους ανθρώπους με αναπηρία» του Γιώργου Μπάρμπα

Ανακοίνωση Πρόσκλησης για Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

Πρόσκληση

για εθελοντική συμμετοχή και υποστήριξη
προγραμμάτων «κοινωνικής ένταξης στη γειτονιά»
που υλοποιούνται από ειδικά δημοτικά σχολεία, ΕΕΕΕΚ, ΤΕΕ ειδικής αγωγής
της Θεσσαλονίκης
και το περιοδικό «Η Ζωή Πλαγίως

Διαβάστε περισσότερα: Ανακοίνωση Πρόσκλησης για Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες”

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Επισπεύδον τμήμα: “Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης” του ΑΠΘ
και το τμήμα “Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής” του ΑΠΘ

Το ΔΠΜΣ διοργανώνει ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο 500 ωρών στην Ειδική Εκπαίδευση με τίτλο «Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες» που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη

Έναρξη προγράμματος: Νοέμβριος 2017 / Λήξη: Ιούνιος 2018

Κόστος Σεμιναρίου: 700 € για τους εργαζόμενους, 560 € για τους άνεργους, 300 € για τους φοιτητές

Διαβάστε περισσότερα: Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με...

Ο εκπαιδευτικός υποκείμενο ή αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης;

του Γιώργου Μπάρμπα

Το κείμενο που ακολουθεί είναι εισήγηση που έγινε στην ημερίδα "Ο Δάσκαλος, υποκείμενο - αντικείμενο εξουσίας", που διοργάνωσαν το 77ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016. Στο κείμενο της προφορικής παρουσίασης έχουν γίνει ορισμένες συμπληρώσεις και βελτιώσεις, ώστε οι απόψεις που παρουσιάζονται να είναι πιο σαφείς στον αναγνώστη.

Η συζήτηση για τις έννοιες του υποκειμένου και του αντικειμένου δεν είναι οικεία στη χώρα μας. Δεν απασχολεί ευρύτερα και αντιμετωπίζεται κατά κανόνα ως ένα θέμα που αφορά περισσότερο τον φιλοσοφικό και κοινωνιολογικό προβληματισμό. Δεν αναγνωρίζεται η καθαρά πρακτική του σημασία, η σημασία στο επίπεδο της κοινωνικής μας λειτουργίας και συμπεριφοράς, και δεν έχει συνδεθεί –εκτός από μεμονωμένες εξαιρέσεις- με τα θέματα που αναδείχθηκαν στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια με αφορμή και αιτία την οικονομική κρίση, θέματα σχετικά με τον χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, τις νοοτροπίες και τις κοινωνικές συμπεριφορές, θέματα που συνδέονται με τα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα που βιώνουμε. Από αυτή την άποψη θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική τη σημερινή απόπειρα και ευχαριστώ τους διοργανωτές για την τιμητική πρόσκληση να συμμετάσχω σ’ αυτήν. Επειδή η θεωρητική συζήτηση αποκτά κατά τη γνώμη μου αξία όταν αποτυπώνει και αναλύει την πραγματικότητα, θα ξεκινήσω την διερεύνηση της έννοιας του υποκειμένου και του αντικειμένου από το πώς την προσλαμβάνουμε στην καθημερινή μας ζωή και ειδικότερα στην εκπαιδευτική πράξη, που είναι και το θέμα της εισήγησης.

Διαβάστε περισσότερα: Ο εκπαιδευτικός υποκείμενο ή αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης;

Αυτόνομη διαβίωση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια: προτάσεις εκπαίδευσης

Πρόγραμμα Ημερίδας
«Στοχεύοντας στην αυτόνομη διαβίωση
των μαθητών με νοητική ανεπάρκεια μέσα σε κοινωνικές σχέσεις:
προτάσεις εκπαίδευσης»

Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας Δήμου Θεσσαλονίκης,
Κλεάνθους 57 (Δίπλα στο γήπεδο του ΠΑΟΚ),
Σάββατο 9 Απριλίου 2016,
(0
9:15 έως 15:00)

Διαβάστε περισσότερα: Αυτόνομη διαβίωση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια: προτάσεις εκπαίδευσης