Είσοδος

Ποιoς είναι online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 96 επισκέπτες και κανένα μέλος

Πού βρίσκεσαι:

Ανακοίνωση Πρόσκλησης για Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

Πρόσκληση

για εθελοντική συμμετοχή και υποστήριξη
προγραμμάτων «κοινωνικής ένταξης στη γειτονιά»
που υλοποιούνται από ειδικά δημοτικά σχολεία, ΕΕΕΕΚ, ΤΕΕ ειδικής αγωγής
της Θεσσαλονίκης
και το περιοδικό «Η Ζωή Πλαγίως

Διαβάστε περισσότερα: Ανακοίνωση Πρόσκλησης για Εθελοντική Δραστηριότητα στην Αναπηρία

Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες”

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΝΤΑΞΗΣ: ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Επισπεύδον τμήμα: “Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης” του ΑΠΘ
και το τμήμα “Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής” του ΑΠΘ

Το ΔΠΜΣ διοργανώνει ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο 500 ωρών στην Ειδική Εκπαίδευση με τίτλο «Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες» που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη

Έναρξη προγράμματος: Νοέμβριος 2017 / Λήξη: Ιούνιος 2018

Κόστος Σεμιναρίου: 700 € για τους εργαζόμενους, 560 € για τους άνεργους, 300 € για τους φοιτητές

Διαβάστε περισσότερα: Ετήσιο Επιμορφωτικό Σεμινάριο: “Εκπαίδευση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια και εκπαίδευση μαθητών με...

Ο εκπαιδευτικός υποκείμενο ή αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης;

του Γιώργου Μπάρμπα

Το κείμενο που ακολουθεί είναι εισήγηση που έγινε στην ημερίδα "Ο Δάσκαλος, υποκείμενο - αντικείμενο εξουσίας", που διοργάνωσαν το 77ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας την Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016. Στο κείμενο της προφορικής παρουσίασης έχουν γίνει ορισμένες συμπληρώσεις και βελτιώσεις, ώστε οι απόψεις που παρουσιάζονται να είναι πιο σαφείς στον αναγνώστη.

Η συζήτηση για τις έννοιες του υποκειμένου και του αντικειμένου δεν είναι οικεία στη χώρα μας. Δεν απασχολεί ευρύτερα και αντιμετωπίζεται κατά κανόνα ως ένα θέμα που αφορά περισσότερο τον φιλοσοφικό και κοινωνιολογικό προβληματισμό. Δεν αναγνωρίζεται η καθαρά πρακτική του σημασία, η σημασία στο επίπεδο της κοινωνικής μας λειτουργίας και συμπεριφοράς, και δεν έχει συνδεθεί –εκτός από μεμονωμένες εξαιρέσεις- με τα θέματα που αναδείχθηκαν στην ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια με αφορμή και αιτία την οικονομική κρίση, θέματα σχετικά με τον χαρακτήρα της ελληνικής κοινωνίας, τις νοοτροπίες και τις κοινωνικές συμπεριφορές, θέματα που συνδέονται με τα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα που βιώνουμε. Από αυτή την άποψη θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική τη σημερινή απόπειρα και ευχαριστώ τους διοργανωτές για την τιμητική πρόσκληση να συμμετάσχω σ’ αυτήν. Επειδή η θεωρητική συζήτηση αποκτά κατά τη γνώμη μου αξία όταν αποτυπώνει και αναλύει την πραγματικότητα, θα ξεκινήσω την διερεύνηση της έννοιας του υποκειμένου και του αντικειμένου από το πώς την προσλαμβάνουμε στην καθημερινή μας ζωή και ειδικότερα στην εκπαιδευτική πράξη, που είναι και το θέμα της εισήγησης.

Διαβάστε περισσότερα: Ο εκπαιδευτικός υποκείμενο ή αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης;

Αυτόνομη διαβίωση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια: προτάσεις εκπαίδευσης

Πρόγραμμα Ημερίδας
«Στοχεύοντας στην αυτόνομη διαβίωση
των μαθητών με νοητική ανεπάρκεια μέσα σε κοινωνικές σχέσεις:
προτάσεις εκπαίδευσης»

Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας Δήμου Θεσσαλονίκης,
Κλεάνθους 57 (Δίπλα στο γήπεδο του ΠΑΟΚ),
Σάββατο 9 Απριλίου 2016,
(0
9:15 έως 15:00)

Διαβάστε περισσότερα: Αυτόνομη διαβίωση μαθητών με νοητική ανεπάρκεια: προτάσεις εκπαίδευσης

Κυκλοφόρησε το 4ο τεύχος

 

Editorial: Είμαστε ακόμα εδώ

 

Ο χρόνος που πέρασε, δύο χρόνια από την έκδοση του τρίτου τεύχους, έδωσε τροφή για πιθανές ερμηνείες αυτής της απουσίας. Η αλήθεια όμως είναι πολύ απλή: αιτία, τόσο της απουσίας όσο και της επανεμφάνισης μας, είναι η έλλειψη δημοσιογραφικού επαγγελματισμού. Εξηγούμαστε.

Όσοι δουλεύουμε για την έκδοση του περιοδικού δεν είμαστε παρά ερασιτέχνες «δημοσιογράφοι» που έχουν την ανάγκη να επικοινωνήσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα θέματα της αναπηρίας. Καθένας μας και μια διαφορετική επαγγελματική ιδιότητα, μια διαφορετική ανθρώπινη οντότητα, με δεσμεύσεις και υποχρεώσεις. Ο χρόνος και το χρήμα για την έκδοση του περιοδικού ήταν μια επίπονη αναζήτηση και ένα διαρκές έλλειμμα... Το διαπιστώσαμε. Η καλύτερη οργάνωση του περιοδικού με στόχο την επαγγελματική του λειτουργία αποτέλεσαν τα κύρια στοιχεία του προβληματισμού μας.

Ωστόσο, στα δύο χρόνια της εκδοτικής μας απουσίας δεν μείναμε ανενεργοί. Το περιοδικό, μπορεί να καθυστέρησε στην έκδοσή του, αλλά ανέπτυξε μια σειρά συλλογικών δράσεων. Συγκροτήθηκαν και εργάζονται τρεις ομάδες εργαζομένων στην ειδική εκπαίδευση. Κοινός άξονας αυτών των δράσεων ήταν η προσπάθεια να απαντηθούν καίρια ερωτήματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση των ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια. Το κρισιμότερο όλων: πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε τον άνθρωπο με νοητική ανεπάρκεια ώστε να ενισχυθεί η ικανότητα αυτοπροσδιορισμού του. Πώς, δηλαδή, μπορεί να αναγνωρίζει τις απαιτήσεις της κοινωνικής πραγματικότητας και να κάνει τις επιθυμητές επιλογές με επίγνωση των συνεπειών τους πώς μπορεί να διαχειρίζεται προβλήματα, συμπεριφορές, κοινωνικές αλληλεπιδράσεις· με δύο λόγια πώς μπορεί να γίνει περισσότερο ικανός να αποφασίζει για τη ζωή του και να προσεγγίζει την ιδιότητα του ελεύθερου πολίτη, όπως αυτή προσδιορίζεται για τον κάθε ένα από εμάς.

Πιο συγκεκριμένα:

Η πρώτη ομάδα επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα ποιο θα μπορούσε να είναι το Πρόγραμμα στα δημοτικά σχολεία ειδικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να προωθείται συστηματικά ο στόχος της μέγιστης ικανότητας των ανθρώπων με νοητική ανεπάρκεια για αυτόνομη και ανεξάρτητη διαβίωση μέσα σε ζωντανές και ισότιμες κοινωνικές σχέσεις.

Η δεύτερη ομάδα επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα πώς μπορεί να διαμορφωθεί το πρόγραμμα του τμήματος ένταξης στο νηπιαγωγείο και στο δημοτικό σχολείο για τους μαθητές με νοητική ανεπάρκεια, ώστε να προωθείται αφενός η ανάπτυξη λειτουργικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και αφετέρου η ουσιαστική συμμετοχή και η ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων στις ομάδες των συνομηλίκων.

Διαβάστε περισσότερα: Κυκλοφόρησε το 4ο τεύχος